Ukraina na targach Zielonego Tygodnia w Berlinie: Ukraina teraz i etnograficzny-rock

Ukraina na targach Zielonego Tygodnia w Berlinie: Ukraina teraz i etnograficzny-rock

Ukrinform
Ukraina po raz pierwszy w ciągu ostatnich pięciu lat zaprezentowała swój pawilon podczas Zielonego Tygodnia w Berlinie.

"Zielony Tydzień" - największe na świecie targi osiągnięć w dziedzinie rolnictwa, produkcji żywności i ogrodnictwa. Jednocześnie udział Ukrainy w targach rolniczych stał się znacznie bardziej reprezentatywny, różnorodny i ... głośny.

NOWY OBRAZ, STAROŻYTNE TRADYCJE

"Ukraina, jako wielki kraj z pięknymi ludźmi, z potężnym rolnictwem, po prostu nie miała prawa nie uczestniczyć w Zielonym Tygodniu. Cieszę się, że wróciliśmy na Expo z naszym pawilonem "- powiedziała minister polityki agrarnej Maxim Martyniuk. I z mrugnięciem przypomniał sobie, że dokładnie rok temu obiecał autorowi tych słów: będzie pawilon! Tak było.

Muszę powiedzieć, że wracając do Kijowa rok temu, urzędnik rzeczywiście natychmiast "wziął byka za rogi" i zaczął przekonywać upoważnione organy, że nie jest przyjemne dla naszego kraju kontynuowanie formalnego udziału w tak ważnych targach. Usłyszano go, pomogła mu ambasada Ukrainy w Niemczech, w wyniku czego wszystko się udało.

„I to jest naprawdę pawilon, a nie stoisko narodowe. To osobna sala na targach, 1200 metrów kwadratowych, prawie dwukrotnie więcej niż w 2014 roku. Jest on podzielony na strefy: pierwsza, w której firmy szukają kontrahentów z rynków unijnych; druga, prezentująca gotową produkcję towarową; trzecia-prezentacji, w której można zapoznać się z głównymi potrawami narodowej kuchni ukraińskiej, powiedział Aleksander Basiljuk, brand manager firmy organizatora "PromFinInvest".

Stoiska są podzielone według zasad branżowych: ser / mleko / produkty mięsne/ słodycze / pieczywo oraz napoje alkoholowe / niskoalkoholowe / bezalkoholowe - w sumie 21 typów działalności rolniczej, łącznie 56 firm.

Wśród firm są takie, które nawiązały już współpracę z zagranicą i takie, które właśnie to robią.

Dla wyposażenia stoisk sprowadzony był sprzęt przywieziony przez trzy ciężarówki, a produkty i wyposażenie zostały dostarczone do Berlina przez dwie ciężarówki - 19 ton  ukraińskich produktów.

W tym samym czasie obecny pawilon z pewnością nie może być nazwany "Szarawary" (nie chodzi o to, że mamy coś przeciwko krajowym spodniom). Chłopaki z lwowskiego zespołu Joryj Kloc po prostu "podarowali" radość publiczności. Odwiedzający pawilon wyraźnie nie spodziewali się usłyszeć takiej muzyki w ukraińskiej części Expo. Ale, co charakterystyczne, muzyka bardzo się spodobała, wielu zwiedzających zaczęło nawet tańczyć.

Jak opowiadali członkowie zespołu, grają w stylu "Ukraińskiego rytuału hip-hop-give-god-hypno-hell". Mieszanka stylów, w których występuje hip-hop, rock i pop, ale jednocześnie wszystko opiera się na muzyce ludowej. I nie tylko folklor, ale taki, który ma 300-400 lub nawet 700 lat. Więc podziwiajcie samych muzyków, którzy zbierają te utwory krok po kroku. Ogólnie rzecz biorąc było to niezwykłe. Muzykę docenił i sam Rammstein. Szczególnie jeśli dźwięki przenikają do głosu obcasów przed akordami perkusyjnymi. Kolorowe trio trembitari z zespołu muzycznego "Górale". Ponadto nie tylko stworzyli sensację we własnym pawilonie, ale także oglądali targi, zapraszając do odwiedzania ukraińskiego zakątka.

ŻYJMY

Ukraińska kuchnia i napoje nie muszą być reklamowane. Są dobrze znane daleko poza granicami naszego kraju. Trzy panie w średnim wieku siedzą przede mną i zanim zjedzą talerz barszczu, starannie przestudiują zawartość, dyskutując żywo, jakie składniki są zawarte w naczyniu. Ostrożnie (i na próżno) próbując rozwikłać tajemnicę pyszności. A mężczyźni całkiem znużeni, po wypiciu wódki. Ludzie siedzą w pobliżu baru. Ku zaskoczeniu wielu Bawarczyków (widać to od razu - wszyscy w skórzanych spodenkach), którzy piją ... ukraińskie piwo.

Minister ds. żywności i rolnictwa Republiki Federalnej Niemiec Julia Klöckner nie piła piwa. Ale spróbowała kolejnej "specjalności". Odwiedzała jeden z pierwszych pawilonów ukraińskich. Spędziła w nim wiele czasu, szczerze mówiąc, zachwyciła się pudełkiem z prezentami czekoladek, które natychmiast otworzyła, butelką wina i słojem miodu. I z przyjemnością spróbowałam narodowych napojów i przekąsek. Zaproponowano jej wybór –wódka chrzanowa i nalewka z żurawiny, Klöckner zapytała szczegółowo, co i jak, i wybrała czerwony napój.

Ogólnie rzecz biorąc, gdyby była na to wola konsumentów, wiele produktów krajowych byłoby już na półkach europejskich sklepów. Ale niestety, nie wszystko zależy od nich. Wiele naszych firm musi pokonać poważne przeszkody, aby wejść na te rynki ...

Ogólnie rzecz biorąc, handel towarami rolnymi między Ukrainą a UE rośnie, zarówno pod względem importu, jak i eksportu. Także poważne kwestie zostały rozwiązane podczas spotkań i negocjacji. Członkowie oficjalnej delegacji byli dostępni non stop. Odbyło się również Forum Globalne, w którym wzięło udział prawie 70 ministrów, wraz z odpowiednim komisarzem europejskim, Philem Hoganem, podczas którego przemawiała kanclerz Angela Merkel. Ona również zamieniła kilka słów z Maximem Martyniukiem po tym, jak Klöckner wyszeptał jej coś do ucha.

Nawiasem mówiąc, organizatorzy obliczyli, że w procesie zwiedzania pawilonów ich minister przeszła 3,7 km, robiąc 5582 kroków.

W rzeczywistości "Zielony tydzień" wcale nie jest tygodniem, ale dziesięciodniem. Targi trwają od 18 stycznia do 27 stycznia. W tym roku jest to 84 raz z rzędu. A ich historia sięga 92 lat. Wydarzenie zgromadziło w tym czasie rekordową liczbę uczestników - 1750 z 61 krajów.

Oczekuje się, że targi odwiedzi około 400 tysięcy osób. Przy wejściu do Pawilonu Ukrainy ładne dziewczyny oferują naklejki dla gości. Już pierwszego dnia targów okazało się, że w wielu miejscach wielkiej wystawy były żółto-niebieskie serca "Kocham Ukrainę".

Z miłością i Ukrainą nasz kraj reprezentuje siebie w samym sercu Berlina. Uważa się, że jest to szczera odpowiedź.

Olga Tanasyjczuk, Berlin.


Let’s get started read our news at facebook messenger > > > Click here for subscribe

Przy cytowaniu i korzystaniu z jakichkolwiek materiałów w Internecie, dostępnych dla wyszukiwarek, obowiązkowy jest odnośnik na pierwszy akapit "ukrinform.pl", ponadto cytowanie tłumaczeń materiałów z mediów zagranicznych możliwe jest wyłącznie z odnośnikiem do strony ukrinform.pl oraz do strony internetowej zagranicznych mediów. Materiały oznaczone jako "Reklama" lub z oznaczeniem: "Materiał jest zamieszczany zgodnie z częścią 3 art. 9 ukraińskiej ustawy "O reklamie" nr 270/96-VR z dnia 3 lipca 1996 r. i ustawą Ukrainy "O mediach" nr 2849-IX z dnia 31 marca 2023 roku oraz na podstawie Umowy/faktury.

© 2015-2024 Ukrinform. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projektowanie stron internetowych - Studio «Laconica»

Wyszukiwanie zaawansowaneUkryj wyszukiwanie zaawansowane
W przeciągu jakiego okresu:
-