Ożywia się rynek paliw: codziennie na Ukrainę wjeżdża ponad 230 ciężarówek z paliwem - ekspert

Ożywia się rynek paliw: codziennie na Ukrainę wjeżdża ponad 230 ciężarówek z paliwem - ekspert

Ukrinform
Sytuacja dotycząca rosyjskiej inwazji

Rynek paliw stopniowo się odbudowuje, dostawy rosną - każdego dnia do kraju wjeżdża ponad 230 samochodów z paliwem. Ale rośnie też konsumpcja.

O tym napisał dyrektor firmy konsultingowej A-95 Serhij Kujun w felietonie dla HB, donosi Ukrinform.

Z jego obserwacji wynika, że ​​import gazu silnikowego przekroczył już oczekiwania, dla rynku oleju napędowego stopniowo osiąga prognozowane wielkości, dla benzyny wciąż brakuje 20-25%.

„W czerwcu liczba dostawców oleju napędowego wzrosła półtora razy i sięgnęła prawie 100, o dwóch mniej (ale o jedną trzecią więcej niż w maju) importerów autogazu (45), importerów benzyny – 27 (21)” – powiedział Kujun.

Według niego. obecnie na rynku paliwowym działa ponad półtora setki firm.

W przypadku benzyny i oleju napędowego liczba importerów podwoiła się w porównaniu do okresu przedwojennego.

„Nie powiem, że problemy się skończyły, do tego jeszcze bardzo daleko. Podaż rośnie, ale konsumpcja nie stoi w miejscu. Ludzie wracają, biznes jest bardziej aktywny. A w sierpniu-wrześniu będziemy mieli sezonową konsumpcję. Ale rynek robi swoją robotę. W Europie Ukraińcy wynajęli  wszystkie wolne cysterny, zamówienia zostały złożone w petrochemiach. Każdego dnia wjeżdża do kraju ponad 230 samochodów z paliwem. Trudno, ale podaż koleją rośnie, tu pozostaje najsilniejszy potencjał wzrostu importu. Jest też kilka innych interesujących wydarzeń” – powiedział ekspert.

Według niego główne problemy związane z logistyką paliw narastają obecnie w Europie. Operatorzy rynku lokalnego - dostawcy, armatorzy, przewoźnicy, czując popyt ze strony Ukrainy, podwyższają cenę. Na rynku pojawiają się oszuści. Są problemy z transakcjami bankowymi.

„Dlatego nie należy się jeszcze spodziewać szczególnej nadwyżki. Nasi kupcy dosłownie wyłuskują każdy samochód. Teraz głównym celem jest zapewnienie bieżącego rosnącego popytu i stworzenie rezerwy na sierpień-wrzesień. I w ogóle walczący kraj powinien ją mieć – podsumował ekspert.

Jak informowaliśmy, jedną z konsekwencji rosyjskiej agresji był kryzys paliwowy na Ukrainie. Przed wojną znaczną część zapotrzebowania na benzynę i olej napędowy kraj zaspokajał dostawami z Federacji Rosyjskiej i Białorusi. W 2021 roku 62% oleju napędowego i 50% benzyny pochodziło z Rosji i Białorusi. Kolejne 10% sprowadzano z Litwy i drogą morską. Te trasy są teraz zamknięte.

prs


Let’s get started read our news at facebook messenger > > > Click here for subscribe

Przy cytowaniu i korzystaniu z jakichkolwiek materiałów w Internecie, dostępnych dla wyszukiwarek, obowiązkowy jest odnośnik na pierwszy akapit "ukrinform.pl", ponadto cytowanie tłumaczeń materiałów z mediów zagranicznych możliwe jest wyłącznie z odnośnikiem do strony ukrinform.pl oraz do strony internetowej zagranicznych mediów. Materiały oznaczone jako "Reklama" lub z oznaczeniem: "Materiał jest zamieszczany zgodnie z częścią 3 art. 9 ukraińskiej ustawy "O reklamie" nr 270/96-VR z dnia 3 lipca 1996 r. i ustawą Ukrainy "O mediach" nr 2849-IX z dnia 31 marca 2023 roku oraz na podstawie Umowy/faktury.

© 2015-2024 Ukrinform. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projektowanie stron internetowych - Studio «Laconica»

Wyszukiwanie zaawansowaneUkryj wyszukiwanie zaawansowane
W przeciągu jakiego okresu:
-