Jak kwarantanna wpłynęła na zwyczaje zakupowe Ukraińców

Jak kwarantanna wpłynęła na zwyczaje zakupowe Ukraińców

Ukrinform
Według badania Deloitte na Ukrainie ograniczenia kwarantanny wprowadzone wiosną 2020 roku wpłynęły na nawyki konsumpcyjne 63% Ukraińców.

Jak podaje korespondent Ukrinformu, potwierdza to prezentacja wyników badania „Nastroje konsumenckie Ukraińców 2020”, które zostało przeprowadzone 16 marca.

Podczas prezentacji Aleksander Jampolski, szef grupy branżowej ds. Dystrybucji detalicznej i hurtowej Deloitte na Ukrainie, zauważył, że kwarantanna miała największy wpływ na nawyki konsumentów w kategorii wiekowej „powyżej 60 lat”, a najmniejszy na grupę „16- 25 ".

Tak więc w 2020 roku 39% Ukraińców zmniejszyło częstotliwość zakupów offline, a 30% zmniejszyło wydatki w sklepach stacjonarnych. Z kolei 18% badanych zwiększyło częstotliwość zakupów online, a 22% zwiększyło wielkość wydatków na takie zakupy.

Ponadto w 2020 roku 66% Ukraińców ograniczyło wydatki na napoje alkoholowe, a 64% rzadziej odwiedzało restauracje i bary. Jednocześnie 31% ankietowanych zaznaczyło, że zaczęło więcej wydawać na leki.

Olha Szamrycka, partner Deloitte w badaniu dystrybucji detalicznej i hurtowej, również podczas prezentacji zwróciła uwagę, że w 2020 roku ponad 50% respondentów nadal kupowało offline żywność, napoje alkoholowe i leki, a ponad połowa kupowała kosmetyki online, wyroby perfumeryjne, sprzęt gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, artykuły dziecięce i zabawki. Jednocześnie przede wszystkim Ukraińcy zaoszczędzili w ubiegłym roku na zakupach odzieży, obuwia, kosmetyków, perfum, artykułów gospodarstwa domowego i chemii gospodarczej.

Z badania wynika, że ​​25% Ukraińców kupuje towary produkowane lokalnie, nawet jeśli cena jest wyższa; 56% respondentów odpowiedziało, że znają i kupują towary z oznaczeniem „wyprodukowano na Ukrainie”.

Z badania wynika, że ​​40% Ukraińców nie czuje się komfortowo podczas zakupów offline, co sekundę martwi się o bezpieczeństwo swoich danych podczas zakupów w Internecie. Jednocześnie 32% respondentów planuje zwiększyć liczbę zakupów online w ciągu najbliższych 1-2 lat, a 20% planuje zmniejszyć liczbę zakupów offline.

Jak informował Ukrinform, 17 lutego Gabinet Ministrów zatwierdził uchwałę o ustanowieniu kwarantanny adaptacyjnej na Ukrainie do 30 kwietnia, ustalono 4 stopnie zagrożenia epidemiologicznego i wskaźniki ich określenia. Kwarantanna na Ukrainie została wprowadzona 12 marca 2020 roku.

prs


Let’s get started read our news at facebook messenger > > > Click here for subscribe

Przy cytowaniach i wykorzystywaniu dowolnych materiałów w Internecie, dostępnych dla wyszukiwarek, obowiązkowy jest odnośnik na pierwszy akapit «ukrinform.pl», jednocześnie cytowanie tłumaczeń materiałów z zagranicznej prasy jest możliwe tylko pod warunkiem umieszczenia odnośnika do strony ukrinform.pl oraz na stronę tego wydania. Cytowanie i wykorzystanie materiałów w offline mediach, aplikacjach mobilnych, SmartTV jest możliwe wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Ukrinformu. Materiały oznaczone jako "reklama" i "PR", jak również materiały w bloku "Komunikat prasowy" są publikowane na prawach reklamy, i odpowiedzialność za ich treść niesie reklamodawca.

© 2015-2021 Ukrinform. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projektowanie stron internetowych - Studio «Laconica»

Wyszukiwanie zaawansowaneUkryj wyszukiwanie zaawansowane
W przeciągu jakiego okresu:
-