Ukraina weźmie udział w jednym z najbardziej wpływowych targów spożywczych na świecie

Ukraińskie firmy wezmą udział w międzynarodowych targach Gulfood 2021, które będą pierwszym tak dużym wydarzeniem offline w branży spożywczej od wybuchu globalnej pandemii.

Jak podaje Ukrinform, tak czytamy w komunikacie prasowym Centrum Wspierania Eksportu Kijowskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Centrum Wsparcia Eksportu KTPP, przy wsparciu Programu „Konkurencyjna Gospodarka Ukrainy” USAID, zaprezentuje wspólne stoisko 33 firm - eksporterów. Wśród uczestników są potężni gracze ukraińskiego sektora spożywczego, a także małe i średnie przedsiębiorstwa.

Podobnie jak w latach poprzednich, asortyment wspólnego stoiska będzie zróżnicowany: ukraińscy eksporterzy zaoferują zagranicznym odbiorcom nabiał i wędliny, sery, olej słonecznikowy, orzechy włoskie, zboża, produkty jajeczne, żywność dla niemowląt, sosy, przekąski, słodycze, miód, lody , koncentraty pomidorowe i inne produkty. Na uwagę zasługuje fakt, że wśród wystawców na stoisku znajdują się certyfikowani producenci ekologiczni, producenci produktów HALAL i „free-from”, a z roku na rok systematycznie rośnie udział firm posiadających produkty o wysokiej wartości dodanej.

Wspślne stoisko będzie zlokalizowane w najczęściej odwiedzanym pawilonie wystawy, wraz ze stoiskami krajowymi i wspólnymi innych krajów. Zabudowa stoiska składającego się z dwóch części będzie realizowana w ramach jednej koncepcji z wykorzystaniem rozpoznawalnej już oficjalnej marki eksportowej Ukrainy „Trade with Ukraine”.

Gulfood to jeden z największych i najbardziej cenionych międzynarodowych targów żywności na świecie, gromadzący rocznie do 5 tysięcy wystawców i około 100 tysięcy zwiedzających ze 182 krajów. Jednocześnie targi te są jenym z najważniejszych j na Bliskim Wschodzie, w której udział daje firmom dostęp do ZEA i innych krajów Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji, pozwala znaleźć potencjalnych nabywców, uzyskać informację zwrotną o nowościach, podtrzymywać rozpoznawanie marki przez obecnych klientów oraz badać rynkowe i światowe trendy.

prs