Ukrzaliznica prosi o przeznaczenie z budżetu państwa 7 mld na wagony

Ukrzaliznica prosi o przeznaczenie z budżetu państwa 7 mld na wagony

Ukrinform
Ukrzaliznica zapelowała do Rady Najwyższej Ukrainy i Rady Ministrów z prośbą o przeznaczenie z budżetu 7, 1 mld UAH na wagony.

O tym powiedział dyrektor ekonomii i finansów Ukrzaliznicy Andriej Riazancew, podała służba prasowa przewoźnika.

„Ukrzaliznica zwróciła się do Rady Najwyższej Ukrainy i Gabinetu Ministrów Ukrainy z prośbą o państwowe wsparcie transportu kolejowego. W apelu mówi się o sumie około 7,1 mld z budżetu państwa. Środki budżetowe powinny być przydzielane zgodnie z art. 9 i 10 ustawy Ukrainy  „O transporcie kolejowym”, podano w oświadczeniu.

Jak powiedział Riazancew, dziś pasażerskie lokomotywy elektryczne na Ukrainie są w 100% zużyte, park wagonów osobowych zmniejszył się o ponad połowę od 1992 roku. „Z 7,1 mld UAH, o które monitujemy, - 2,2 mld UAH nie zostało zrekompensowane za przewóz preferencyjnych kategorii pasażerów w latach 2016 - 2018 i 4,9 mld UAH nakładów inwestycyjnych na transport pasażerski, które faktycznie nie zostały wykorzystane przez Ukrzaliznicę w latach 2016 - 2018 z powodu nieprzestrzegania art. 10 Ustawy Ukrainy „O transporcie kolejowym”. Za tę kwotę - 7 mld UAH, moglibyśmy kupić ponad 60 lokomotyw pasażerskich, 250 wagonów osobowych lub 15 nowych 10 wagonnych pociągów”, powiedział .

Według Riazancewa fizyczne i moralne starzenie się infrastruktury i taboru kolejowego Ukrzaliznicy wynika z faktu, że spółka świadczy usługi publicznego transportu pasażerskiego po stawkach niższych niż ekonomicznie uzasadniony poziom. „Subsydiowanie ruchu pasażerskiego kosztem frachtu, do którego firma jest zmuszona się uciekać, ma negatywny wpływ na kondycję finansową branży kolejowej jako całości. Utracone środki Ukrzaliznicy nie są rekompensowane”, podkreślił.

Jednocześnie Riazancew zauważył, zgodnie z art. 9 i 10 ustawy „O transporcie kolejowym”, że taryfy dla transportu kolejowego powinny być ustalane z uwzględnieniem komponentu inwestycyjnego oraz budowy i przebudowy infrastruktury transportu kolejowego, zakupu taboru kolejowego dla ruchu pasażerskiego, a także rekompensaty za straty spowodowane przewozem preferencyjnych kategorii obywateli powinny być rekompensowane przez budżet państwa i budżety lokalne.

Dlatego jego zdaniem byłoby odpowiedzialne i uzasadnione zapewnienie niezbędnych środków w budżecie państwa. Riazancew zauważył, że według raportu firmy E & Y w 2018 r. straty Ukrzaliznicy z ruchu pasażerskiego wyniosły ponad 12 mld UAH, a to znacznie więcej niż fundusze, o które Ukrzaliznica ubiega się od rządu i parlamentu.


Let’s get started read our news at facebook messenger > > > Click here for subscribe

Przy cytowaniu i korzystaniu z jakichkolwiek materiałów w Internecie, dostępnych dla wyszukiwarek, obowiązkowy jest odnośnik na pierwszy akapit "ukrinform.pl", ponadto cytowanie tłumaczeń materiałów z mediów zagranicznych możliwe jest wyłącznie z odnośnikiem do strony ukrinform.pl oraz do strony internetowej zagranicznych mediów. Materiały oznaczone jako "Reklama" lub z oznaczeniem: "Materiał jest zamieszczany zgodnie z częścią 3 art. 9 ukraińskiej ustawy "O reklamie" nr 270/96-VR z dnia 3 lipca 1996 r. i ustawą Ukrainy "O mediach" nr 2849-IX z dnia 31 marca 2023 roku oraz na podstawie Umowy/faktury.

© 2015-2024 Ukrinform. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projektowanie stron internetowych - Studio «Laconica»

Wyszukiwanie zaawansowaneUkryj wyszukiwanie zaawansowane
W przeciągu jakiego okresu:
-